tel.: 377 532 745

GSM: 602 406 736


e-mail:
sramek@cmail.cz



telefonní informace:
Po - Pá: 7:00 - 18:00

provozní doba:
Po - Čt: 8:00 - 17:00
Pá: 8:00 - 16:30
So: 9:00 - 12:00

 



Fólie na změnu barvy

S touto potahovou fólií se potahují vnější lakované díly automobilů, tedy karosérie, ale fólii je možno použít v podstatě na cokoli, například motocykly. Největší skupinou zákazníků jsou firmy, které chtějí sjednotit či změnit barvu svého vozového parku. Potažení firemních vozů je pro ně výhodné hned z několika důvodů. Za prvé je možné ve svém vozovém parku kombinovat vozy libovolných značek při zachování absolutně totožné barvy. Další výhodou je cena. Jednak může dojít k úspoře hned při fázi nákupu, kdy se investorovi podaří pořídit od prodejce cenově výhodný vůz (například starší nebo loňský model či předváděcí vozidlo), barvu karoserie tohoto vozu již ale bohužel ovlivnit nemůže. Potažení fólií je cenově jistě podstatně levnější než kdyby se vůz nechal kompletně přelakovat. Cenovou výhodu získáte i při odprodeji vozu. Firemní vozy v uniformních barvách (například bílé barvě) se prodávají podstatně hůře a jejich prodejní cena klesá. Častokrát jsou na laku ještě vidět barevné odchylky v místech, kde byly například reklamní nápisy. V případě vozů potažených fólií na změnu barvy laku se před prodejem potahová fólie jednoduše strhne a pod ní zůstává zcela nový, ochráněný a nijak nepoškozený lak, takový vůz se pochopitelně podaří prodat výhodněji.

Specifickou skupinou zákazníků jsou žluté vozy taxislužby. Vůz taxikáře bývá zpravidla po 4 - 5 letech velmi špatně prodejný. Barva vozu vypovídá o účelu, ke kterému byl používán. Proto si taxikáři již v naprosté většině nechávají své vozy potahovat právě fólií na změnu barvy laku. Naše nabídka disponuje třemi kvalitními dekory fólie žluté barvy včetně nejpoužívanější RAL 1021 (AAA) a 1023.

Další skupinou zákazníků fólií na změnu barvy laku jsou nápadití či hraví zákazníci, kteří si chtějí svůj vůz vyzdobit a docílit tím specifického a jedinečného designu, kdy na voze zkombinují několik barev, například horní a dolní část karoserie či předek a zadek vozu nebo jen změní barvu některých částí karoserie jako jsou nárazníky, blatníky nebo střecha. Velmi zajímavou a častou úpravou je opatření spodní části terénních vozů například stříbrnou fólií. K těmto netradičním změnám sahají tito zákazníci buď z komerčních, především reklamních důvodů ve snaze upoutat na sebe pozornost, či jen tak pro zvýraznění svého image, seberealizaci, upoutání pozornosti nebo ze spousty jiných důvodů.

V této souvislosti můžeme rovněž zmínit právě novinku i na německém trhu a sice materiál flip - flop, který má být obdobou laků běžně nazývaných chameleon. Jedná se o materiál, který mění svou barvu v závislosti na úhlu pohledu a odrazu světla. Další oblíbeným ale en moc levným materiálem je karbon ve dvou barevných modifikacích s tmavým a nebo lehce stříbrným nádechem. Tímto materiálem se dá potáhnout kapota, hardtop střecha a doplňky jako zrcátka, křídla, atd...

Nyní uveďme pár slov k podstatě materiálu. Materiálově se vlastně jedná o vysoce zátěžové PVC s dalšími substancemi, které dávají fólii požadovanou vysokou tvárnost, tak aby jí bylo možno potáhnout i silně zahnuté prvky karoserie, jakými jsou například nárazníky či obyčejné zrcátko. Vizuálně by snad fólii bylo možné zaměnit s běžnou fólií na reklamní polepy. Tato fólie však zdaleka není takto tvárná a pokud náhodou je, po čase u ní dochází k smršťování a navracení se do původního tvaru. To u těchto speciálních materiálů značky Bruxsafol nehrozí. Lepidlo těchto fólií je vyrobeno speciálně tak, aby po jejím stržení zůstala na fólii, tedy vůz se nemusí nákladně očistˇovat od lepidla.Pozoruhodná je však i tloušťka materiálu 100 mikronů. Takto velká tloušťka materiálu se na běžné reklamní účely vůbec nepoužívá. Materiál jí však musí disponovat kvůli tomu, aby byl pokud možno co nejvíce odolný. Rovněž tak po potažení zaoblených dílů si fólie zachovává stejnou sytost barvy. Jednoznačně nutné je to u transparentní fólie na ochranu laku. Barvy fólie jsou nabízeny většinou pastelové, přirozeně nechybí černá (hladká i strukturovaná), bílá a stříbrná. Na fólii i na montáž je poskytována záruka po dobu 3 let. Pokud fólii během této doby strhneme, zůstane pod ní nový a nepoškozený lak. Životnost fólie se pohybuje mezi 5 - 7 lety, optimální doba aplikace je 5 let.

Fólii je možno aplikovat pouze na nové či skutečně kvalitní laky, pokud by tomu tak nebylo, mohou nastat potíže již při fázi samotného nanášení, kdy fólie na laku nebude držet a začne se odlupovat i s kousky odroleného laku a další potíže jistě nastanou při fázi stržení, kdy by se fólie mohla strhnout i se samotným lakem.

Montáž je dosti pracná a musí jí provádět odborně proškolená firma s praxí. Jde o montáž náročnou na zručnost a trpělivost. Montáž může probíhat pouze při teplotě okolního vzduchu od +8 do +50°C. Samotná montáž může trvat různě dlouho, od několika hodin při částečném potažení částí karoserie, až po 2 denní montáž při aplikaci na celý vůz.

 

Fólie na ochranu laku

V současnosti jsou velmi žádanou novinkou fólie na ochranu laku. Fólie je vhodná pro majitele nových vozů, jež chtějí ochránit nový lak karoserie svého automobilu před drobnějšími poškozeními. Tuto fólii využívají majitelé jak osobních, tak i terénních vozidel.

Jde o materiál tloušťky 100 miu, která je ideální tloušťkou z hlediska její optické neznatelnosti na voze a současné účinné ochranné tloušťky.Tato fólie je vyrobena ze stejného materiálu jako fólie na změnu barvy laku s tím rozdílem, že je zcela transparentní a barevně i leskem zachovává vizuální ráz původního laku. Aplikuje se na ochranu laku u částí karoserie nejvíce náchylných k poškození. Jde v prvé řadě o nárazníky (přední i zadní), kapotu ( její poškození drobnými kamínky například při rychlé jízdě po dálnici) a dále pak blatníky či dveře (například u terénních vozů). S fólií se dá potáhnout opravdu celé auto, ale například střecha by byla velice náročná a i drahá, ale i takto vůz potáhnout umíme.

Vůz s aplikovanou fólií se smí mýt pouze ručním mytím a to šetrnějším způsobem. Nedoporučujeme použít výrazně silné střikové mytí vapem. Dále při ručním mytí je vždy dobré upozornit obsluhu, že vůz má aplikovanou fólii. Fólie by se měla strhnout asi po 4 letech, protože je na ni patrné, že už mírné oděrky utrpěla a pochytala. Pokud se montáž provádí v zimním období, musí po 48 hodin vysychat při pokojové teplotě.